Her kan dere diskutere utdanningsmuligheter og videre utdanning innenfor politiet.
Side 1 av 1
Videreutdanning
Postet 28 December 2009 - 16:40
Hva tenker folk å gjøre i politiet egentlig? For min del er ordenstjenesten egentlig ganske attraktivt. Vurderer UEH etter hvert, eller kanskje etterforsker i Kripos... Eller kanskje noe innen PST! Det er så mye spennende at det er nesten vanskelig å bestemme seg helt.
Med mindre annet er oppgitt i innleggene mine, snakker jeg kun på vegne av meg selv.
#3 Gjest_Magnus_*
Postet 22 January 2010 - 00:13
Hvordan er veien videre innenfor politiet? Hvordan skal man gå fram om man har lyst å klatre i systemet?
Postet 22 January 2010 - 16:11
Det er etter hva jeg vet, bare å søke på stillinger som åpner seg. Diverse stillinger har kanskje krav til så og så mange erfaringsår, en ønsket alder og lignende. Men som jeg vet er veien videre mye hva man vil, om man vil bli leder, etterforsker, politioverbetjent osv. PHS har ellers en rekke videreutdanninger man kan ta for å kvalifisere seg (bedre) til enkelte stillinger.
Her er en liste over ledige stillinger i politiet: https://www.politi.n...ige_stillinger/.
Her er en liste over ledige stillinger i politiet: https://www.politi.n...ige_stillinger/.
#5 Gjest_Eple_*
Postet 25 June 2011 - 23:06
Bare lurer litt på dette med lensmann. Trenger man noe videreutdanning for å kunne jobbe i denne stillingen? Regner med man må ha litt erfaring som "vanlig" politibetjent først..
OGSÅ, lurer jeg på en annen ting. Jeg har sett en del på "Politiet" som gikk på TvNorge, der var det en dame som jobbet i Kabul. Ble litt nysgjerrig på hvilken utdanning hun hadde. Så mitt andre spørsmål er; Hva utdanning trengs det for å jobbe i slike områder som Afghanistan, og generelt andre land? Må man ikke ta politiutdanningen på nytt?
OGSÅ, lurer jeg på en annen ting. Jeg har sett en del på "Politiet" som gikk på TvNorge, der var det en dame som jobbet i Kabul. Ble litt nysgjerrig på hvilken utdanning hun hadde. Så mitt andre spørsmål er; Hva utdanning trengs det for å jobbe i slike områder som Afghanistan, og generelt andre land? Må man ikke ta politiutdanningen på nytt?
Del dette emnet:
Side 1 av 1

Hjelp