Side 1 av 1
Treningstips
Postet 28 December 2009 - 16:03
Her kan dere legge opp treningstips og programmer som er målrettet mot trening til politihøgskolen.
Postet 04 January 2010 - 16:47
VG har skrevet en artikkel med mange gode treningstips som kan være verdt å sjekke ut. Ikke akkurat direkte rettet mot PHS, men kan være verdt å ta en titt på.
Med mindre annet er oppgitt i innleggene mine, snakker jeg kun på vegne av meg selv.
Postet 08 January 2010 - 23:40
Det er lite poeng å dele treningstips egentlig. Det ligger en guide til trening mot opptak på www.phs.no. Denne er utvilsomt den beste å følge. Men det står lite om kosthold der. Kanskje vi heller skal dele noen tips der?
Litt basic.
- Drikk alltid vann før, under og etter trening.
- Få i deg rikelig med protein. Bytt ut ris med couscous, spis biff og rikelig med proteinpulver under treningsprogrammene.
- Ikke glem å varriere trening.
- Apparater er for NYBEGYNNERE de som har peiling bruker manualer. Mye mer effektivt!
- På byen ikke drikk typisk kjerringsvip med masse sukker. Dette inneholder masse karbohydrater og fett.
- Ikke mist motivasjonen! Sjekk ut PHS for "materiale"
GOD TRENING
Litt basic.
- Drikk alltid vann før, under og etter trening.
- Få i deg rikelig med protein. Bytt ut ris med couscous, spis biff og rikelig med proteinpulver under treningsprogrammene.
- Ikke glem å varriere trening.
- Apparater er for NYBEGYNNERE de som har peiling bruker manualer. Mye mer effektivt!
- På byen ikke drikk typisk kjerringsvip med masse sukker. Dette inneholder masse karbohydrater og fett.
- Ikke mist motivasjonen! Sjekk ut PHS for "materiale"
GOD TRENING
- J.A.
"Those who think they have not time for bodily exercise will sooner or later have to find time for illness." ~Edward Stanley
"Those who think they have not time for bodily exercise will sooner or later have to find time for illness." ~Edward Stanley
Postet 09 January 2010 - 12:48
Sant at PHS har egne treningsprogrammer, som bl. a er utviklet i samarbeid med Norges Idrettshøgskole, så det burde jo være mer enn bra nok! Finnes forsåvidt i kategorien trening i ressursene.
Nå er jeg absolutt ikke noe treningsekspert, tvert i mot, men hjelper virkelig rikelig med proteinpulver under trening? Er selv i startfasen med å trene meg litt opp, så er jo greit å ha klart for meg. Leste i gymteori-bok til prøve nå i uken, og mener det i den stod at proteinpakker osv. var unødvendig ettersom man får så mye proteiner fra maten man ellers spiser.
Nå er jeg absolutt ikke noe treningsekspert, tvert i mot, men hjelper virkelig rikelig med proteinpulver under trening? Er selv i startfasen med å trene meg litt opp, så er jo greit å ha klart for meg. Leste i gymteori-bok til prøve nå i uken, og mener det i den stod at proteinpakker osv. var unødvendig ettersom man får så mye proteiner fra maten man ellers spiser.
Postet 10 January 2010 - 20:41
Det sunneste er jo definitivt å få i seg proteiner via et godt kosthold. Det er mange som sier at dette er grådig vanskelig, men det trenger det ikke å være. En kompis av meg spiser en boks med tunfisk etter trening, der har du visstnok mer proteiner enn du får via en proteinshake. Ellers er egg, kylling(filet,) svin, fisk(!!!!) og annet kjøtt bra å få i seg. Brokkoli skal også være bra.
Angående det gymboken din sa så har jeg vanskelig for å tro at folk flest får i seg tilstrekkelig med proteiner fra maten de spiser. Mulig at man får i seg nok proteiner for en moderat aktiv hverdag, men skal man trene styrke så må man nok passe litt bedre på hvor mye proteiner man får i seg. Kosthold er alfa og omega, det blir dårlig med fremgang uten at man spiser ordentlig.
Angående det gymboken din sa så har jeg vanskelig for å tro at folk flest får i seg tilstrekkelig med proteiner fra maten de spiser. Mulig at man får i seg nok proteiner for en moderat aktiv hverdag, men skal man trene styrke så må man nok passe litt bedre på hvor mye proteiner man får i seg. Kosthold er alfa og omega, det blir dårlig med fremgang uten at man spiser ordentlig.
Med mindre annet er oppgitt i innleggene mine, snakker jeg kun på vegne av meg selv.
Postet 12 January 2010 - 08:06
Husk at det ikke er sunt å få i seg for mye proteiner. Flertallet i vesten får i seg for mye, og ikke for lite proteiner (protein-mangel er så godt som praktisk umulig å få til). Noe som har en rekke negative effekter på helsen din. Du trenger ikke mer proteiner i forhold til karbohydrater og fett når du trener. Du trenger mer energi, og dermed mer av alt.
Ekstra gode vegetariske proteinkilder:
Bønner, linser, kikerter, couscous, havre, gojjis, banan.
Ekstra gode vegetariske proteinkilder:
Bønner, linser, kikerter, couscous, havre, gojjis, banan.
- Alexander Green
#7 Gjest_tredjeklassing_*
Postet 12 March 2010 - 19:19
et greit treningsprogram i forhold til opptakstrening er å kjøre en periode med RYP nybegynner. bytt ut skråbenken med vanlig benk, så har man alle øvelsene på opptaket tre ganger i uken.
er fordelaktig å teste seg selv noen ganger før opptaket, men ikke for ofte. hvis det ikke er noen særlig progresjon over tid må man enten endre på treningsregime eller spise mer / bedre..
og for all del, ikke fokuser på kostTILSKUDD. spis vanlig mat, sov om natten, tren når du skal - så kommer resten av seg selv.
vær litt begrenset i alkoholinntak i harde treningsperioder, så gir det god uttelling..
hilsen en student med 10 poeng på opptak..
er fordelaktig å teste seg selv noen ganger før opptaket, men ikke for ofte. hvis det ikke er noen særlig progresjon over tid må man enten endre på treningsregime eller spise mer / bedre..
og for all del, ikke fokuser på kostTILSKUDD. spis vanlig mat, sov om natten, tren når du skal - så kommer resten av seg selv.
vær litt begrenset i alkoholinntak i harde treningsperioder, så gir det god uttelling..
hilsen en student med 10 poeng på opptak..
Postet 22 July 2010 - 17:15
Vekt26, på 08 January 2010 - 23:40, sa:
Alkohol har vel en god del kalorier, det også? Ideelt sett bør man kanskje være forsiktig med drikking mtp. trening, og det er både på grunn av alkoholens effekt på kroppen som giftstoff, og kaloriene.
Del dette emnet:
Side 1 av 1

Hjelp